sâmbătă , 15 decembrie 2018
Home / Articole populare / Ofertele la pariuri – între impactul emoțional, risc și responsabilitate

Ofertele la pariuri – între impactul emoțional, risc și responsabilitate

Ofertele la pariuri reprezintă anumite avantaje pe care le ai din partea unui operator. Orice suporter poate fi influențat de o reclamă în care apare echipa favorită. Dar cum acționează aceste oferte la nivel psihologic și emoțional? Cum ofertele la pariuri pot determina jucătorii să acționeze într-un anumit fel? Care sunt riscurile, atât pentru jucători cât și pentru casele de pariuri?

Se spune că ofertele la pariuri apar ca urmare acțiunii departamentelor de marketing și de trading (cote). Poate fi chiar o dispută internă între cele două departamente, fiecare judecând din punctul ei de vedere.

Din punctul meu de vedere, o privesc ca parior și sunt interesat să știu cât sunt de expus ofertelor. Pentru că, foarte multe sunt atractive și este greu să le reziști. Lăcomia a fost, va fi și rămâne cel mai înverșunat dușman al pariorului. Unii pariori experimentați au renunțat să ”lupte” cu această trăsătură umană și au învățat să o accepte cumva.

Ofertele la pariuri
Lăcomia este cel mai înverșunat adversar al unui parior

Psihologia pariorului de succes pe fotbal

Ofertele la pariuri – făcute să te atragă

Plecând de la ideea că ofertele la pariuri sunt făcut de de către cele două departamente, reiese un oarecare antagonism. Un amestec destul de riscant și pentru casele de pariuri în sine.

Sunt cunoscute numeroase cazuri de operatori care au dat faliment datorită greșelilor la acest capitol.

Acest amestec este adesea incendiar, iar marketingul dorește să ofere promoții iar operatorii știu că au de pierdut de pe urma lor. Obținerea mixului corect este o problemă dificilă și, deci, există riscuri inerente de a se oferi “oferte părtinitoare”. Adică o casă de pariuri, jonglează cu un concept pe care, la un moment dat, nu îl mai poate controla.

Ofertele la pariuri

Când se creează un dezechilibru și apar pierderile, profitabilitatea potențială a unei case de pariuri sportive este în scădere. Automat va renunța la anumite oferte.

Cât este de importantă intuiția pentru un parior

Toți operatorii încearcă să încurajeze loialitatea față de marcă. Un lucru absolut firesc într-un mediu concurențial. Acest lucru se face prin fidelizarea repetată a clienților. Aceștia ajung să fie ”bombardați” informațional, uneori la limita renunțării.

Regiunea în care își au sediul clienții afectează cotele?

Vorbesc doar pentru fotbal, dar în mod invariabil, acest lucru se limitează la aplicare marjei. Da, cotele sunt influețate de regiune și de legislația existentă în fiecare țară în parte.

Marja cotelor la casele de pariuri – cum să o folosești în avantajul tău!

Din punct de vedere al unei comparații comerciale, cotele reprezintă marfa unei case de pariuri. Marja cotelor este adaosul comercial.

Cotele reale sunt adevăratele șanse, indiferent de teritoriu. Stilul și dimensiunea marjei sunt atributul variabil. Majoritatea firmelor vor adăuga sau elimina marja în funcție de legislația unui anumit teritoriu.

De exemplu, în Franța, impozitul pe venitul brut este anatema la o ofertă de marjă strictă. Pariorii și operatorii francezi sunt, în general, mai dezavantajați, deoarece guvernul lor cere o bucată mai mare.

În România, la casele de pariuri offline există acea taxă administrativă de 5% care se regăsește pe bilete.

Ofertele la pariuri
Taxa de administrare este evidențiată pe biletele la pariuri offline

Ofertele la pariuri – riscuri

În Anglia, Legea privind jocurile de noroc din 2005, care prevedea condițiile în care operatorii de pariuri puteau să facă publicitate la televizor din septembrie 2007, plus îmbunătățiri majore ale tehnologiei, au condus la erodarea loialității față de mărci și a unei piețe mult mai competitive. Ofertele la pariuri s-au intensificat până la nivelul din prezent.

Freebet – ce este și cât valorează de fapt un pariu gratuit

Au fost și încercări nereușite ale operatorilor care au demonstrat că unele acțiuni de marketing pot fi dăunătoare. Este cunoscut scandalul Sun Bets și faptul că au fost pariuri speciale de genul ”portarul mănâncă plăcintă în timpul partidei”. Pentru un astfel de eveniment, o casă de pariuri a oferit cote iar portarul celor de la Sutton United a mâncat plăcintă în timpul unui meci cu Arsenal. Rezultatul? O amendă de 84.000 de lire sterline din partea Comisiei de jocuri de noroc.

Ofertele la pariuri

La un nivel mai larg, nu cred că este vorba despre o astfel de problemă. Riscurile, pur și simplu, nu ar merită luate în calcul.

Ce sunt pariurile complexe și cum poți profita de ele

Asta nu înseamnă însă că nu sunt alte încercări de a exploata orice oferte sau avantaje oferite.

Zona europeană și zona asiatică. Abordari diferite?

Multe case de pariuri din Marea Britanie nu mai sunt interesate în a-și asuma riscuri. Acest lucru poate părea ciudat având în vedere natura industriei, acționarii doresc profituri garantate cu un risc minim.

Nivelul afacerii s-a mutat din zona de risc în cea a divertismentului. Pariurile sunt monitorizate cu atenție și protocoalele de acceptare a pariurilor sunt setate la limite scăzute. Aceasta este o practică standard pentru casele de pariuri din Marea Britanie și Europa.

Cotele oferite sunt strict controlate. Deși apar erori și cote valoroase, avantajoase pentru pariori, acestea sunt în mare parte fără riscuri pentru marjele de profit.

Așadar, marketerii pot subestima ocazional popularitatea unei oferte lansate. În acest caz, vor retrage promoțiile timpuri din cauza unui interes exagerat.

Desigur, oferind cote care sunt cu mult peste cele reale apar alte riscuri. Sumele pariate pot fi acoperite pe burse de pariuri, iar acest lucru este o amenințare permanentă asupra bilanțului.

Ofertele la pariuri

Singurele firme care manageriază cu adevărat riscul sunt întreprinderile uriașe din Asia, conduse de cei de la Pinnacle. În contrast puternic cu casele de pariuri din zona europeană, acestea nu limitează câștigătorii.

Limitarea este des întâlnită în Europa și este o măsură împotriva riscurilor.

Într-adevăr, sunt demersuri uriașe făcute pentru cote reale. Este o experiență constantă de învățare, dar priceperea și încrederea în înțelegerea și oferirea cotelor corecte, cam lipsesc, din păcate, în altă parte. Bazându-se pe lichidități uriașe și marje reduse, acești operatori au stabilit tonul pentru cotele de referință.

Piața asiatică este esențială pentru toate casele de pariuri dar asta nu înseamnă că au aceleași atitudini față de clienți. Nici aceleași strategii de afaceri sau responsabilitate socială.

Simpla psihologie a unor alegeri

Ceea ce este important pentru noi, ceea ce dă sens comportamentului este motivul pentru care ne hotărâm petru o anumită acțiune sau nu.

De exemplu, sprijinirea echipei locale sau regionale are mai multă semnificație pentru majoritatea pariorilor. E mai ușor să susții o echipă apropiată. Poate fi echipa din cartierul tău, din orașul tău sau ai căror jucători te-au impresionat. Motivele sunt personale și țin de fiecare dintre noi.

De ce răbdarea la pariuri este o trăsătură esențială a celor care au succes

Același lucru este valabil și pentru echipa națională. Chiar dacă suntem critici la adresa ei, ne susținem echipa națională de fotbal.

Suntem ființe părtinitoare în mod natural, adică suntem înclinați spre o judecată personală. Ce este mai personal decât să pariezi pe echipa favorită?

Slovacia – Slovenia

Uneori, pariorii preferă adrenalină suplimentară sau un pic mai mult emoție. Recenta ediție a Cupei Mondiale a demonstrat că petrecapreții cheltuie o sumă record la pariuri. The Times chiar menționat un turneu fără precedent cu 2,5 miliarde de lire sterline pariate – cu aproape 50% mai mult decât la ultima Cupă Mondială. Au fost pariuri dacă Luis Suárez va mușca un alt jucător pe teren, numărul de goluri proprii și o serie întreagă de alte pariuri bizare. Până la jucătorii care ridică din sprâncene când bat cornere.

Ofertele la pariuri între publicitate și cheltuieli exagerate

Publicitatea nu ar trebui să-i încurajeze pe jucători să cheltuiască din greu din ce în ce mai mult.

Mai multe oferte individuale, ar trebui abordate independent, adică după cum fiecare operator apreciază responsabilitatea socială, scopul și profitul. Deoarece știm că jocurilor de noroc ridică și probleme iraționale – jucătorii vor crede adesea că pot câștiga mai mulți bani din jocurile de noroc decât pot pierde.

Psihologia gamblingului: ce ne învață cimpanzeii?

Publicitatea, promovarea și marketingul iresponsabil vor susține în continuare aceste convingeri și vor atrage atenția asupra caracterului urgent și compulsiv al jocurilor problematice.

Acest lucru poate fi greu de reglementat atunci când cotele oferite sunt realiste. Adică este vorba despre cote și oferte care să nu creeze iluzii.

Important este și modul de publicitare. Adică, ofertele la pariuri trebuie să nu fie părtinitoare și anunțate astfel încât să influențeze o viziune deja subiectivă de a paria pe un rezultatul puțin probabil.

http://jocresponsabil.ro/

Jocurile de noroc reprezintă o activitate legală în țara noastră. Pentru mulți, este o activitate distractivă, dar pentru unii poate deveni o problemă serioasă. Există un consens în industria jocurilor de noroc, conform căruia aceste măsurile de protecție trebuie să fie solide și rezonabile.

STAI! Citeste si despre

Turneul Campionilor 2018 – Analiză, previziuni și 5 ponturi de urmărit

Turneul Campionilor 2018 în care Londra va fi gazda evenimentului final al anului. Opt dintre cei …

Contra la pariuri

Contra la pariuri cu exemple practice și explicații

Contra la pariuri înseamnă un pariu opus celui anterior. Scopul? Să protejezi un potențial câștig, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *