luni , 24 iunie 2019
Home / Stiri pariuri / Echipe sponsorizate de case de pariuri – o realitate în lumea fotbalului

Echipe sponsorizate de case de pariuri – o realitate în lumea fotbalului

Echipe sponsorizate de case de pariuri se regăsesc în majoritatea țărilor unde pariurile sportive sunt legal reglementate, asocierea fiind una care a devenit general acceptată. Ne-am obișnuit să vedem sigle ale operatorilor de pariuri pe tricouri, șorturi și bannere pe stadioane.

Fanii și suporterii echipelor sunt dornici să mizeze pe favoriți! Potrivit diferitelor sondaje, fanii fotbalului acordă o mai mare încredere sponsorilor echipei favorite. În plus, sunt mai dornici sau chiar dispuși să parieze pe echipa preferată, în cazul în care un operator este printre sponsorii echipei. Există și unele suspiciuni însă acestea se datorează vizibilității și publicității agresive nicidecum miturilor urbane legate de trucarea partidelor.

Contractele de sponsorizare stipulează în mod clar că ambele părți trebuie să rămână în afara acțiunilor care pot afecta imaginea. Această sponsorizare nu este diferită de contractele între marile corporații. Pe scurt, dacă s-ar implica în activități ilicite, ambele părți ar avea multe de pierdut pe termen lung. Chiar dacă au fost atâtea scandaluri șocante în fotbal, majoritatea jucătorilor nu sunt dispuși să-și arunce munca pe viață pentru profituri pe termen scurt. Mai sunt însă campionate unde vezi câte 2-3 fotbaliști cum se chinuie să parieze pe la agențiile de cartier și chiar reușesc.

S-a întâmplat și la case mai mari, fiind cunoscute scandalurile în care au fost implicați jucători celebri. Gianluigi Buffon, Eiður Guðjohnsen, Wayne Rooney sunt doar câțiva dintre jucătorii care au pariat (și au recunoscut) deși cluburile le interziceau acest lucru.

Totuși, aceste fapte nu rămân nedescoperite și nu se repetă prea des. Dacă suporterii sunt tentați, și jucătorii sunt oameni. În prezent, atât casele de pariuri cât și organizațiile sportive luptă susținut împotriva evenimentelor care pot influența necinstit o partidă.

Buffon a admis că a pariat foto: LifeBogger.com

Echipe sponsorizate de case de pariuri în Europa

Este important de reținut că fanii fotbalului acordă încredere sponsorilor echipei favorite. În plus, sunt mai dornici sau chiar dispuși să parieze pe echipa preferată, în cazul în care acel operator este unul dintre sponsorii echipei.

Foarte multe echipe au pe echipament emblema unei case de pariuri. De obicei, aceasta apare pe tricouri în diferite zone. Peste 60% dintre echipele din primele 2 ligi valorice engleze au o casă de pariuri ca sponsor principal. În Premier League, 9 din 20 de echipe au tricouri inscripționate cu o companie de jocuri de noroc ca sponsor principal. În Championship procentul crește, 17 din cele 24 de echipe având ca sponsor un operator de jocuri de noroc.

Anglia are cele mai multe agenții de pariuri ca principal sponsor. Urmează La Liga cu cinci echipe (Alaves, Girona, Levante, Leganes, Sevilla). În Bundesliga, Liga 1 sau Serie A nu sunt echipe având ca sponsor principal o casă de pariuri. Chiar dacă există parteneriate între marile cluburi de fotbal și operatori, aceștia din urmă nu sunt sponsori principali.

Roma și Lazio s-au aflat în centrul unei acțiuni legale împotriva guvernului italian, care încearca să interzică toate reclamele legate de jocurile de noroc. În ciuda acestui fapt, Roma și Lazio au semnat cu încredere noi contracte cu casele de pariuri care erau sponsorii lor de antrenament.

Totul despre pariuri pe Serie A

Franța nu are astfel de probleme. Compania de loterie de stat La Francaise des Jeux (FDJ) a acceptat să sponsorizeze contracte cu patru echipe din Ligue 1. Olympique Marseille, Olympique Lyon, AS Monaco și FC Nantes vor avea ca partener oficial FDJ. FDJ este, de asemenea, partenerul oficial al Ligue de Football Professionnel.

Germania se află într-o situație similară cu cea a Franței. Deși niciuna dintre echipe nu are pe tricou o casă de pariuri ca sponsor principal al unui bookmaker. Recent, Tipwin a făcut demersuri pentru a asigura parteneriate cu Hanovra, Bayer Leverkusen și Eintracht Frankfurt.

Echipe sponsorizate de case de pariuri în fotbalul românesc

1. FCSB – NetBet

Pe site-ul Netbet se observă sigla FCSB alături de alte 2 echipe

1.500.000 €este cel mai scump contract de sponsorizare din fotbalul românesc. Compania de asigurări City Insurance virează anual această sumă în conturile celor de la FCSB (sursa gsp.ro). Conform gazetei cel mai bănos contract de publicitate cu o agenție de pariuri îl are FCSB, care primește anual de la NetBet 500.000 de euro.

Netbet are un loc important pe pagina oficială a clubului FCSB

2. CFR Cluj – Sportingbet

Sportingbet este partener oficial al CFR Cluj și are sigla poziționată chiar pe pagina centrală în dreapta sus. Mai rar întâlnită o astfel de poziționare însă nu incomodează pariatul sub nicio formă.

„Așa cum încrederea în forțele proprii, profesionalismul și consecvența ne caracterizează serviciile pe care le furnizăm clienților noștri, ne bucurăm să ne asociem imaginea cu un club de prim rang al fotbalului românesc care își construiește performanța pe o filozofie similară”, a declarat Adam Lewis, Group Chief Marketing Officer la GVC Holdings, grupul ce deține brandul Sportingbet, într-un comunicat de presă.

3. Craiova – Betano

Betano a devenit cunoscută și s-a extins foarte puternic în România. Cu 2 ani în urmă, cunoscuta casă de pariuri Betano a devenit sponsor pe tricourile echipei CS Universitatea Craiova. Numele casei de pariuri apare pe piept, iar valoarea înţelegerii cu echipa fanion a Olteniei a fost de 300.000 de euro pe an pentru fiecare din următoarele trei sezoane! (fanatik.ro 17.07.2017)

Operatorul este și sponsorul Ligii Profesioniste de Fotbal iar Liga 1 are fost denumită Liga 1 Betano.

4. Poli Iasi – Superbet

5. FC Botosani – Superbet

6. Gaz Metan Mediaș – Superbet

Trei echipe care au contract cu cel mai mare operator de pariuri din România, care este și sponsorul oficial al naționalei de șah.

7. Dunărea Călărași – Fortuna

Lewis Findlay, General Manager România – Fortuna Entertainment Group, a explicat motivele parteneriatului cu Dunărea Călărași: „Sponsorizăm echipa națională de fotbal a României și nu este o întâmplare faptul că am ales să sprijinim clubul Dunărea Călărași. Jucători tineri, management gândit pe termen lung, suporteri entuziaști și dornici de fotbal de calitate, sunt calități importante pe care le-am căutat la echipele din Liga I și pe care le-am regăsit aici. Ne dorim un parteneriat de durată, încununat cu succes de ambele părți”.

8. Hermannstadt – Get’s Bet

Casa Pariurilor este sponsor principal pentru Liga 2 și Cupa României, potrivit unui contract semnat în octombrie 2017, valabil pentru 4 ani.

STAI! Citeste si despre

Blackstone, unul dintre cele mai mari fonduri de investiții din lume, devine acționar minoritar al Superbet în urma unei investiții de 175 de milioane de euro

Grupul Superbet, cea mai mare companie de pariuri sportive & gaming din România, anunță atragerea …

5 bilete senzaționale care s-au încasat la SenatorBet (2019)

4 bilete senzaționale care s-au jucat și încasat la SenatorBet și pe care vreau să …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *